korsningsPonnys.blogg.se

Hallå där ! Kul att du kikade in ! Dethär är en blogg som handlar om oss, Ellinor och Lisa, Cosmos och Clarissa.

Min lilla ponny

Publicerad 2013-08-09 20:00:13 i Ellinors Inlägg,

Ja som lisa skrev.. Så fick min ponny kolik igår... Släppte ut henne i hagen efter vi ridit och så brukar hon alltid mota iväg cosmos från höet som ligger bredvid hinken med kraftfoder, men hon struntade i honom och började med någon konstig ställning.. Så plötsligt la hon sig ner i hagen, och då förstod jag att hon hade kolik... Puttade iaf upp henne så fort som möjligt, och så började jag gå med henne i hagen, sedan kom mamma och hanna (lisas syster) hanna började lyssna på hennes mage och hörde lite knorrningar och ljud ngn gång i bland men det var konstaterat. Hon hade kolik. Så jag och mamma gick först en sväng ner till sjön runt .. 11 och sedan gick vi in i stallet och tog tempen, hon låg på 39,9 henne normal temp är 37,5-37,7... Så vi gick med henne till kl.12 och sedan ringde mamma veterinären och frågade om råd och sånt... Sedan sa mamma att hon får sova i stallet under natten, och jag skulle också gjort det men pallade inte se min ponny må så dåligt... Hon låg ner och kollade på magen konstant.. Usch, idag tog jag en tur runt sandvarpet med hanna och campari , hon var pigg och glad och travade på som vanligt. Sedan gick hon in i boxen och la sig men det var bara för att hon var trött nu. Sedan gav vi henne medicin och sedan mat. Nu är vi Påväg hem för ännu mer kaninbursbygge.. Haha uppdatering kommer imorgon!
/ellinor

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Två hopp och dressyr intresserade ryttare som satsar. Clarissa f.1999 korsningsponny Cosmos f.1999 korsningsponny

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela