korsningsPonnys.blogg.se

Hallå där ! Kul att du kikade in ! Dethär är en blogg som handlar om oss, Ellinor och Lisa, Cosmos och Clarissa.

Ponnyjävel, 9månader!

Publicerad 2013-08-04 23:19:15 i Lisas Inlägg,

Idag red jag runt sandvarpet, gick väl sådär han var ganska seg till att börja med.. Men sen när sen fick springa blev han piggare och gladare! Jobbade han väldigt mycket i skritt idag, men travade lite grann med och kände över han och så. Han kändes rätt fin men ändå lite hård i munnen.. Han var iallafall jätte fin i vissa lägen! Tog några galopper från både skritt och trav, han fattade faktiskt jättefint! Och gick i fin och samlad galopp. Sen skrittade jag hem. Spände upp sadeljorden och skulle ta av hsn tränset? Vet ni vad PONNYJÄVELN gör?! Jo han for ut i genom dörren och springer iväg och ska leta efter Clara tror han. Sadeln flyger iväg i hagen och min ponny springer lös i Tösse jihaaa. Som tur springer han inte "in i" tösse.. Men ner mot sjön. Jag ringer mamma och springer efter och ropar på han. Så ser jag han så visslar jag lite Gissa vad han gör? Han kommer till mig Aw det värmde verkligen i mitt hjärta att han kommer när jag ropade på honom åh min älskade ponny. Hade sån tur att det ej kom några bilar eller så.. Idag firar även jag och Cosmos 9månader tillsammans! Lyckad dag säger jag ju bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Två hopp och dressyr intresserade ryttare som satsar. Clarissa f.1999 korsningsponny Cosmos f.1999 korsningsponny

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela