korsningsPonnys.blogg.se

Hallå där ! Kul att du kikade in ! Dethär är en blogg som handlar om oss, Ellinor och Lisa, Cosmos och Clarissa.

Liten tjej-Storhäst

Publicerad 2013-07-30 23:29:44 i Lisas Inlägg,

Hejsaan!
Jag och Ellinor åkte till stallet vid kanske 5-6 idag jag gjorde hö och mockade åt både Campari och Cosmos! Sen for jag ut på Cosmos runt sandvarpet barbacka. Jobbade han jätte mycket i skritten idag på både asvalten och i skogen, travade en bit på grusvägen, och tog galopp på vägen hem. Han var väldigt fin, men ganska stark och pigg var han. Jag kunde iallafall hålla han i ett fint tempo, men ibland ville inte Cosmos det haha. Han var iallafall fin när han gjorde som han skulle bäbiiis<33

Efter det fixade jag iordning Campari och red i paddocken med honom. Jobbade också han väldigt mycket i skritt på han med! Travade sedan efter jag värmt upp honom haha Campari har ju sånt HIMLA steg så det var lite svårt att följa med i början haha! Travade över bommar, körde ganska mycket snett igenom på bommar. Sen tog jag även galopp på volten och det gick jätte bra, men kan säga att hans galopp är ju ingen lek! Efter det "hoppade" jag ett litet kryss i både trav och galopp jisses svårt de var att följa med i hoppet! Det är verkligen skillnad på StorHästen och Lill Ponnyn :')
Ska nog hoppa han lite mer imorgon tror jag! Pusssssss
/Lisa

Kommentarer

Postat av: em

Publicerad 2013-08-01 10:26:33

Bra/rolig blogg ni har ^^

Svar: Tack, det värmer oss båda! :D
korsningsponnys.blogg.se

Postat av: vicky

Publicerad 2013-08-01 10:27:52

Kan ni göra en video på "en vanlig dag i stallet" ?

Svar: Vi ska nog fixa det :')
korsningsponnys.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Två hopp och dressyr intresserade ryttare som satsar. Clarissa f.1999 korsningsponny Cosmos f.1999 korsningsponny

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela