korsningsPonnys.blogg.se

Hallå där ! Kul att du kikade in ! Dethär är en blogg som handlar om oss, Ellinor och Lisa, Cosmos och Clarissa.

Varm dag!

Publicerad 2013-05-18 22:28:45 i Allmänt,

Ja rubriken säger det mesta! idag var det hela 25 grader ute! Jag följde med pappa och kollade när mina vänner och efter det min bror spelade fotboll! tyvärr förlorade ju båda lagen :/ Men duktiga va dom! Sedan åkte jag hem och hoppade i ridkläderna tog cykeln och cyklade till stallet. Ellinor vart jätte snäll och hade mockat och bytt Cosmos vatten åt mig, så tack finaste!  Vi fixade en slags bana. och hoppade lite ''Titt hinder'' tunnor,hjärtan,jokerhinder,grindar osv. Cosmos vart duktig! Eftersom de va sjukt varmt hoppade jag 3 gr ungefär,sen så bestämde vi oss för att ta av sadeln. Hoppa barbacka något jag älskar, fast inte för högt! Cosmos blir så glad när man hoppar barbacka, lite för glad och så skjuter han upp ryggen och bockar så an knappt sitta kvar haha! Brukar flyga av som en fluga. Fast idag var han så duktig hoppade allt utan att bocka. Vi hoppade faktiskt oxer på 80 ( ni tycker säkert de inte är något att vara ''happy'' för, men för mig och Cosmos är det tur att vi ens kommer över utan att jag flyger av efter! När jag hoppar barbacka är jag lite ''Hopprädd'' när vi kommer över 70-80. Så jag var glad att vi kom över det dessutom oxer! :D Han är ju bara glad! och jag har lärt mig och sitta kvar lite bättre iallafall!  Sen skritta jag ut en sväng med Ellah och Clara. Spolade av cosmos efter Och trickträna han i hagen. gick så sjukt bra, han rullade sig han fick massa godis och beröm. Han låg faktiskt kvar i typ 1-2 minuter ungefär! sen klappade jag han på ögat och i huvet, gissa vad han gör? Lägger sig mot marken och låter mig  klia honom! Usch vad jag älskar ponnyn! jag litar på honom och han på mig. Jag är så stolt att vi fått ett sånt här starkt band jag och Cosmos.  Han la sig ner 3 gånger ( ej på kommando direkt) och han låt mig komma fram varenda gång! Det är ett av mina mål med Cosmos, att lära han ligg på kommando. (såklart mer trix) 
Ponnyn slutar aldrig att förvåna mig. Tillsammans klarar vi allt.
Bjuder på ett par bilder från förra sommarn, och några från i torsdags (rosa)
/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Två hopp och dressyr intresserade ryttare som satsar. Clarissa f.1999 korsningsponny Cosmos f.1999 korsningsponny

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela